Notification

We hereby declare, that most of the photos featured in this blog, do not belong to us except for those which have a watermark of our blog address. We would gladly remove any photos from our blog, upon notification from any parties, claiming their rights on the photos. Thank you.

Saturday 13 August 2011

PERCUMA: Tips Dinding Luar : Adaptasi Warna Dan Pengaruh Konsep Siri 3

Oriental



Konsep Kediaman : Inspirasi Oriental

Warna: Merah jingga, kuning, jingga terang, coklat terang

Tips Pemilihan Warna Dinding Luar

* Konsep Oriental diinspirasikan daripada budaya dan adat sesebuah masyarakat. Ilham ini seterusnya menjadi inspirasi pada warna sebagai simbolik budaya tersebut. Pilihan warna merah jingga adalah sinonim dengan konsep Oriental.


* Pilihan warna merah jingga mampu menghidupkan semangat dan menyuntik kehangatan. Warna ini juga menjadikan kediaman tampak lebih ceria dan berseri.


* Kenal pasti tonasi warna merah yang menjadi pilihan. Sebaiknya, elakkan pemilihan warna merah kusam yang mampu mencacatkan penampilan dinding luar kediaman.

* Warna-warna jingga terang, kuning dan coklat terang adalah antara pilihan terbaik untuk menonjolkan konsep Oriental pada pandangan luar kediaman.


* Sebolehnya gunakan warna terang ini pada dinding lain bagi memberi penekanan kepada kekuatan warna-warni Oriental ini.


No comments:

Post a Comment

Click On Promotions!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...