Notification

We hereby declare, that most of the photos featured in this blog, do not belong to us except for those which have a watermark of our blog address. We would gladly remove any photos from our blog, upon notification from any parties, claiming their rights on the photos. Thank you.

Tuesday 2 August 2011

PERCUMA: Tips Jurai: Antara Fungsi dan Penambah Seri

Mungkin ramai yang mula sedar bahawa penggunaan jurai semakin popular kebelakangan ini. Adakah ia satu fesyen dan di sudut manakah jurai sesuai dan praktikal digunakan di kediaman anda?

Juraian Kristal

Tidak dinafikan kini kediaman yang disediakan oleh pemaju lebih sempit dan sendat baik dari segi keluasan ruang mahupun fungsinya. Ruang makan dan ruang tamu disatukan tanpa ada dinding pemisah. Bagaimana untuk memisahkah antara dua ruang ini tanpa membina tembok penghalang? Kebanyakkan kita gemar menjadikan meja konsol sebagai pagar pemisah. Ada juga yang memilih sofa. Bagaimanapun, pengunaan jurai sebagai pemisah juga harus diberi perhatian kerana ia boleh memberikan gaya yang berbeza kepada keseluruhan tata hias dalaman kediaman.

Juraian Buluh Dengan Rekaan Grafik

Bagaikan dekorasi pada era 60-an dan zaman Hippies. Tetapi, generasi hari ini bertuah kerana dapat memilih jurai pelbagai karakter sebagai pemidang antara dua ruang dan penghias tingkap mahupun pintu. Di pasaran juga telah banyak menyediakan jurai daripada pelbagai material. Karakter kartun, bebola kristal, kayu, rotan dan berimej grafik antara jenis jurai yang paling mendapat sambutan. Ia dilihat sebagai satu gaya yang praktikal dalam mengasingkan dua ruang tanpa memerlukan belanja yang banyak. Pun begitu, awas dalam memilih jurai. Tersalah gaya, kediaman anda akan kelihatan tidak keruan. Ini kerana setiap jurai mempunyai pengaruh yang kuat dalam menyokong konsep. Jangan terlampau banyak. Pasti akan kelihatan unik dan eksklusif.

Juraian Buluh Polos

Jurai boleh di dapati daripada 3' (tiga) sehingga 7' (tujuh) kaki labuh. Ini memberi kesan untuk anda melaraskannya di mana juga.  Sekiranya ada kenduri, majlis keramaian dan lain-lain, ia boleh diikat atau digantung. Jadi, pemilik boleh mendapatkan saiz ruang yang besar dalam sekelip mata. Ia juga membenarkan cahaya sampai ke ruang makan. Mewujudkan satu kawasan tersendiri secara tidak rasmi. Ruang tamu juga tidak akan kelihatan kaku dengan penggunaan material yang sebegini.



Juraian Dengan Lukisan

No comments:

Post a Comment

Click On Promotions!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...