Notification

We hereby declare, that most of the photos featured in this blog, do not belong to us except for those which have a watermark of our blog address. We would gladly remove any photos from our blog, upon notification from any parties, claiming their rights on the photos. Thank you.

Thursday 28 July 2011

PERCUMA: Tips Penjagaan Singki

Rahsia Dan Cara Penjagaan Singki Keluli Tahan Karat

Material keluli tahan karat sesuai dengan kesejukan, air yang bersih mahupun solusi perbersih yang lembut, sapukan dengan span lembut serta dibasuh, bersihkan dan dikeringkan. Berikut antara beberapa produk atau elemen yang boleh merosakkan singki anda:


Penjagaan singki mudah: Bersihkan dengan air sejuk


O1. Klorida


Klorida boleh didapati pada kebanyakkan sabun dan cecair pencuci yang boleh merosakkan keluli tahan karat. Ia adalah bahan boleh larut namun sekiranya anda membasuh bahan sisa selepas setiap kali digunakan, membuat sentalan seminggu sekali bagi memastikan singki kelihatan bersih dan berkilau.


O2. Kesan Calar


Seperti kebanyakkan permukaan metalik, singki keluli tahan karat anda juga mudah tercalar. Usah gusar kerana ia adalah kesan penggunaan yang akan terhasil pada keseluruhan permukaan singki.


O3. Pisau


Singki anda direka bentuk dalam melakukan pelbagai perkara tetapi bukanlah sebagai papan pemotong. Ia bukan sahaja memberi kesan calar yang lebih mendalam malahan menjadikan pisau anda tumpul.


O4. Kualiti Air


Kualiti air dapat mempengaruhi rupa paras singki anda. Apabila air mengandungi terlampau banyak kandungan besi, kesan kotoran berona coklat akan terhasil pada singki yang kelihatan seperti karat. Begitu juga pada kawasan yang mempunyai kandungan mineral yang tinggi akan menyebabkan binaan filem putih pada singki. Bagi mengatasi masalah ini, pastikan anda mengelap singki dengan kering selepas setiap kali digunakan dan membuatkan pembersihan yang lebih pada setiap hujung minggu menggunakan produk pengilap.


O5. Makanan


Makanan yang mengandungi kandungan garam yang tinggi perlu dielakkan daripada kering pada permukaan singki. Bersihkan singki ada setiap kali digunakan.




Tips: Membersihkan Singki Anda




Lakukan pembersihan singki dengan kerap



  • Lakukan pembersihan selepas setiap kali digunakan.
  • Lakukan lap kering selepas digunakan bagi mencegah pembentukan deposit mineral.
  • Lakukan sental singki setiap minggu, pastikan ia digosok mengikut arah garisan kemasan satin.
  • Hindari menyental singki merentasi garisan kemasan satin.
  • Hindari membenarkan cecair sabun atau pembersih lain kering pada permukaan singki.
  • Hindari meninggalkan solusi peluntur klorin dan air di dalam singki dalam keadaan terlampau lama.
  • Hindari menggunakan pad penyental besi halus untuk membersihkan singki anda.
  • Hindari menggunakan pelapik getah atau pelapik makanan di singki untuk melindungi permukaannya.
  • Hindari meninggalkan span basah, kain atau pad pembersih pada singki.



Singki Keluli Tahan Karat

No comments:

Post a Comment

Click On Promotions!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...