Notification

We hereby declare, that most of the photos featured in this blog, do not belong to us except for those which have a watermark of our blog address. We would gladly remove any photos from our blog, upon notification from any parties, claiming their rights on the photos. Thank you.

Tuesday 10 May 2011

PERCUMA: Tips Mengolah Suasana Baru Ruang Dapur: Dinding

Tips untuk pembaharuan dinding dapur anda:
  •  Seandainya kabinet dapur masih dalam keadaan baik dan perbelanjaan tidak mengizinkan, tumpukan kepada penukaran cat dinding ruang dapur. Pilih cat yang serasi dengan warna kabinet dapur. Tutupkan keseluruhan permukaan kabinet dengan surat khabar atau lapisan plastik atau lapisan plastik sebelum melakukan kerja mengecat. Biarpun rumit, langkah menukar warna cat dinding adalah berbaloi kerana memberikan hasil perubahan yang ketara pada keseluruhan ruang dapur, tanpa mengusik kabinet dapur.
  • Selain cat, pilihan yang sesuai adalah kertas dinding. Jika berani dan memiliki kemahiran, anda boleh menampal sendiri kertas dinding pilihan. Jika kurang yakin melakukannya, serahkan tugas ini kepada mereka yang mahir. Untuk ruang dapur, sebaiknya guna kertas dinding jenis vinil yang dilapisi bahan kalis air supaya coraknya tidak terjejas oleh wap dan percikan minyak atau air.
  • Dinding berjubin, samada masih dalam keadaan baik mahupun usang, boleh ditampalkan plastik bercorak. Pilih warna dan corak yang sesuai dengan warna tema ruang dapur. Tampalan motif tertentu boleh dibentuk dalam susunan garis memanjang, sempadan atau corak dam pada permukaan jubin.
  • Jika dinding berkemasan jubin berwarna polos yang mungkin mengambil setengah atau dua pertiga permukaan dinding, boleh tambahkan jubin sempadan di bahagian atas garis penghujung jubin.










No comments:

Post a Comment

Click On Promotions!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...