Notification

We hereby declare, that most of the photos featured in this blog, do not belong to us except for those which have a watermark of our blog address. We would gladly remove any photos from our blog, upon notification from any parties, claiming their rights on the photos. Thank you.

Thursday 18 August 2011

PERCUMA: Tips Memilih Tilam

3 Langkah Mudah Untuk Tidur Yang Sempurna Serta Selesa


Langkah 1:

"Berat dan Ketinggian"

Pilihlah tilam yang anda ingini dan pastikan sama ada anda inginkan tilam yang kukuh atau lembut. Setiap model telah dilabelkan dengan skala kekukuhan yang membantu anda dalam membuat keputusan ini. Tilam yang kukuh tidak semestinya bersesuaian dengan anda sebaliknya ia harus seimbang berat dan ketinggian anda. Secara umumnya, semakin berat anda, maka semakin kukuh dan utuhlah tilam yang harus anda gunakan.


Langkah 2:

"Posisi Tidur Juga Penting"

Kebanyakkan tilam yang ada pada masa kini dicipta untuk keselesaan semua posisi tidur individu. Mungkin posisi tidur anda tidak semestinya memenuhi ciri-ciri tilam yang anda pilih. Walaubagaimanapun, jika anda membuat kajian, pertanyaan dan pemilihan semasa membeli, pastinya anda mendapat ide jenis tilam yang benar-benar sesuai dengan posisi tidur kegemaran anda.


Langkah 3:

" Tilam Pilihan Anda"

Sekiranya anda ingin mempraktikkan empat cara tidur yang nyenyak dan sihat, anda boleh memilih tilam yang bersesuaian samada tilam spring, tilam spring berteraskan kayu, tilam foam dan lateks atau set asas tilam.

(i) Tilam Spring

- ia digunakan dengan bingkai katil yang berasingan. Bebanan disebarkan ke serata permukaan tilam serta mengelakkan tekanan tertumpu pada satu bahagian sahaja. Ia juga memberi lebih keselesaan kepada seluruh bahagian tubuh anda tanpa tekanan pada anggota tertentu yang boleh menyebabkan kecederaan pada saraf atau tulang.

(ii) Tilam Spring Berasaskan Kayu

- Mempunyai bingkai sokongan sendiri. Oleh itu ia tidak memerlukan bingkai katil tambahan. Bingkai yang kukuh pada sekeliling tilam menjadikannya boleh digunakan terus sebagai katil lengkap.

(iii) Tilam Foam Dan Lateks

- tilam jenis ini menyediakan tubuh anda dengan sokongan kukuh dan dalam masa yang sama memberikan 'layanan' serta 'alunan lembut'. Ia sesuai digunakan bersama lapisan sokongan boleh laras.

(iv) Set Asas Tilam

- dilengkapi tilam spring dan kaki yang disediakan membuatkan ia tinggi dan mudah untuk naik dan turun dari katil.


3 comments:

  1. It's not my first time to visit this website, i am browsing this web page dailly and take pleasant facts from here all the time.
    Also visit my blog post - perfumes

    ReplyDelete
  2. My computer (home window 7) doesnot other than the CD
    drivers to install.

    Here is my web site :: Www.Marketfoodgroup.Nl

    ReplyDelete

Click On Promotions!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...