Notification

We hereby declare, that most of the photos featured in this blog, do not belong to us except for those which have a watermark of our blog address. We would gladly remove any photos from our blog, upon notification from any parties, claiming their rights on the photos. Thank you.

Friday 1 July 2011

PERCUMA: Tips Santai Untuk Kediaman

* Kusyen

Kerusi tanpa pelapik atau bench kosong adalah perabot yang sesuai untuk diletakkan kusyen. Kusyen pelbagai motif dan warna memberikan karakter pada perabot yang kosong. Ia juga menambahkan praktikali perabot disamping menambahkan keselesaan kepada penghuni kediaman. Cuba fabrik yang ceria dan tidak digunakan pada mana-mana sudut di kediaman anda untuk menyuntik kesan ekstra.




Kusyen rotan untuk konsep tropika


Kusyen pelapik kerusi


** Potret Keluarga

Sekeping foto menyimpan 1000 cerita. Ia secara tidak langsung menunjukkan kediaman tersebut adalah milik anda dan keluarga anda. Potret pelbagai saiz biasanya diletakkan di atas meja, dinding dan almari pameran. Untuk menggelakkan ia daripada bersepah-sepah di atas meja konsol atau meja sudut anda, wujudkan satu ruang khas dan pilih foto yang benar-benar memberikan erti ketika anda memandangnya. Cari satu ruang yang boleh memberi 'focal point' dan pamerkan foto-foto ini dalam bingkai atau alas dinding yang seragam.

Pelbagai bentuk bingkai gambar untuk menghiasai gambar keluarga anda

Kreativiti dalam membingkaikan gambar keluarga anda


*** Permaidani

Kemasan permaidani yang longgar pada ruang akan memberikan kesan kasual. Ia berupaya memberikan watak dan menutupi lantai yang membosankan dengan motif-motif yang menarik.

Kepelbagaian dalam pemilihan permaidani boleh memberi karakter kepada ruang kediaman


**** Cahaya

Cuaca dan keadaan berbeza memerlukan kesan cahaya yang berbeza. Untuk itu, apa kata anda beralih kepada lampu yang boleh dilaraskan kekuatan cahayanya untuk memberikan kesan berbeza. Untuk kesan yang lebih 'cozy', anda boleh memilih menggunakan mentol yang mempunyai kuasa rendah.

Cahaya dan bentuk lampu yang digunakan bisa menceriakan ruang rehat

Cuba gunakan beraneka bentuk lampu di kediaman untuk mempamerkan kreativiti anda

No comments:

Post a Comment

Click On Promotions!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...