Notification

We hereby declare, that most of the photos featured in this blog, do not belong to us except for those which have a watermark of our blog address. We would gladly remove any photos from our blog, upon notification from any parties, claiming their rights on the photos. Thank you.

Tuesday 5 July 2011

PERCUMA: Tips Pilihan Binaan Dalam (Siri I)

Ramai di kalangan kita menghadapi dilema menyimpan barang. Mewujudkan ruang penstoran merupakan kaedah yang terbaik. Bagaimanapun, kaedah penstoran bertambah efisien dan praktikal apabila menerapkan sistem binaan dalam pada unit-unit penstoran.

Kini, terdapat pelbagai bentuk idea binaan dalam yang bergaya serta memenuhi konsep rekaan dan hiasan ruang, sama ada gaya kontemporari dan klasik. Berikut adalah contoh-contoh binaan dalam untuk ruang-ruang pilihan.

 Pembahagi Ruang 

Pembahagi ruang yang bersekali dengan gerbang

-> Kebanyakkan kediaman masa kini mempunyai ruang tamu dan ruang makan dalam ruang yang sama tanpa ada sebarang dinding pemisah. Sekiranya anda ingin mewujudkan ruang berasingan, dinding pembahagi merupakan penyelesaian yang terbaik. Bagaimanapun, adalah lebih baik jika menggunakan pembahagi ruang yang dilengkapi tempat penyimpanan atau paparan barang hiasan binaan dalam.

Rak Buku Bina Dalam yang berfungsi sebagai pembahagi ruang


Rak Buku Bina Dalam


-> Kebiasaannya, dinding pemisah yang dimaksudkan bukanlah sebuah dinding yang memisahkan dia buah ruang secara menyeluruh seperti dinding konkrit. Terdapat ruang terbuka agar ruang yang bersebelahan masih ada kesinambungan. Ruang tengah yang terbuka berperanan sebagai buffet dan ruang terbuka di bahagian atas dinding ini boleh digunakan sebagai tempat meletak mangkuk atau bakul. Dinding pembahagi binaan dalam yang berongga membolehkan udara dan cahaya melaluinya. Susun atur begini menjadikan adanya kesinambungan di antara ruang makan dan ruang tamu., sementara itu ahli keluarga dan tetamu dapat duduk bersantai sambil berbual dengan pihak yang berada di ruang bersebelahan.


Pembahagi Ruang Minimalist dan Moden

Hasil Kreatif yang digunapakai sebagai pembahagi ruang

-> Selain ini, anda juga boleh meletakkan kabinet menyimpan barang merangkap sebuah akuarium yang diletakkan di tengah-tengah ruang tamu sebagai pembahagi ruang tamu dengan ruang makan.

Rak Hiasan Bina Dalam: Pilihan bijak untuk menghias dan pembahagian ruang

Rak Hiasan yang unik: Idea kreatif pembahagian ruang

No comments:

Post a Comment

Click On Promotions!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...