Notification

We hereby declare, that most of the photos featured in this blog, do not belong to us except for those which have a watermark of our blog address. We would gladly remove any photos from our blog, upon notification from any parties, claiming their rights on the photos. Thank you.

Friday 20 May 2011

PERCUMA: Panduan Penting Mengenai Permukaan Kerja (Table Top) Anda

  • Bagi permukaan kerja yang bercorak, kekotorannya mudah nampak berbanding yang dilapisi warna padu. Jesteru itu, jika masih mahu menggunakan permukaan kerja bercorak, sebaiknya pilih yang bercorak kecil bagi memastikan kesan kotoran tidak terlalu jelas kelihatan selain rupa coraknya juga mampu mengelakkan suasana berserabut.

Artistic Countertop

  • Hindari memilih bahan kemasan permukaan berwarna putih, terutama di ruang dapur yang kerap mengumpul kekotoran berwarna coklat dan hitam.

Countertop dari rona cerah atau putih

  • Kesan calar mudah kelihatan pada permukaan kerja berwarna gelap. Oleh itu, berhati-hati jika mahu memilih permukaan kerja dari rona warna yang sedemikian. Sebaiknya pilih jenis batu atau yang bercorak marmar kerana keadaan ini mampu membantu mengurangkan penampilan kesan calar selain melindungi kesan kotoran.
Kesan Calar pada permukaan 'countertop'.


  • Permukaan kerja bertekstur kadang-kala membuatkan kesan tumpahan air di atasnya tidak mudah kelihatan dan ini membuatkan suasana permukaan berada di dalam keadaan lembap.
Permukaan yang bertekstur


  • Pilih jubin berukuran sekaki kali sekaki kerana pemasangannya tidak banyak menampilkan garisan sambungan sekali gus mengurangkan sedikit kerja pembersihan di celah sambungan itu. Bagaimanapun, pastikan setiap bahagian sambungnya ditutup kemas bagi memastikan kelicinan dan permukaan kerja nampak rata.

Glass Countertop


No comments:

Post a Comment

Click On Promotions!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...