Notification

We hereby declare, that most of the photos featured in this blog, do not belong to us except for those which have a watermark of our blog address. We would gladly remove any photos from our blog, upon notification from any parties, claiming their rights on the photos. Thank you.

Friday 29 April 2011

PERCUMA: Tips Merancang Ruang Dapur Selesa

Tidak ramai yang berpeluang memiliki dapur yang luas. Walaupun sememangnya semua menginginkan ruang dapur sedemikian, namun kadangkala ketidakupayaan menggandakan keluasan disebabkan beberapa faktor tertentu, maka terpaksalah berpuas hati dengan bukaan ruang yang ada. Sementelaah lagi, ada yang memikirkan fungsi ruang dapur tidak lebih sebagai tempat menyediakan makanan semata-mata sebelum dibawa ke meja makan dan sebahagian kecil sahaja masa dihabiskan di ruang ini, jadi ruang dapur yang besar bukanlah keutamaan.

Biarpun ruang dapur tidak luas, namun paling penting anda harus berasa seronok dan selesa berada di situ. Jesteru itu, anda perlu bijak merancang dan menyediakan pelan reka ruang dapur yang sesuai. Beberapa soalan berkaitan penyediaan pelan lantai, reka bentuk kabinet, memenuhi keperluan penggunanya, penempatan peralatan elektrik dan soal keselamatan perlu diambil kira dalam usaha mewujudkan ruang dapur yang selesa diguna.


Persediaan Awal

  • Merancang pembentukan ruang dapur tidak boleh dibuat secara tergesa-gesa, sebaliknya perlu merujuk kepada keperluan semasa dan untuk masa hadapan, gaya hidup, minat dan struktur kediaman.
  • Ruang Dapur sepatutnya menepati fungsi kegunaan, harmoni dengan ruang lain kediaman, berpenampilan seiring masa iaitu gaya dan kelengkapan di dalamnya tetap boleh digunakan biarpun untuk sepuluh tahun akan datang.
  • Ramai yang tidak tahu penampilan dan reka bentuk ruang dapur mampu memberi kesan besar di kediaman kerana kadangkala dijadikan sandaran dalam menilai sikap dan perwatakan sesorang, contohnya jika sesorang itu mungkin dianggap pemalas jika ruang dapurnya berkecah dan tidak terurus.
  • Anda dinasihati menampilkan yang terbaik untuk ruang dapur, termasuk menggunakan bahan kemasan bermutu, reka bentuk kabinet dan ruang menyimpan yang kemas, disamping unsur perhiasan yang menarik dipandang.

    Di Emes Engineering Resources kami menawarkan khidmat pemasangan kabinet dapur pasang siap dan juga khidmat rundingan percuma untuk anda merealisasikan impian ruang dapur yang selesa dan idaman anda. Hubungi kami untuk mendapatkan khidmat terbaik dan kualiti yang terjamin bagi pengubahsuaian ruang dapur anda.

    Rajah: Idea-idea Menarik Untuk Ruangan Dapur Yang Selesa.










    No comments:

    Post a Comment

    Click On Promotions!

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...