Notification

We hereby declare, that most of the photos featured in this blog, do not belong to us except for those which have a watermark of our blog address. We would gladly remove any photos from our blog, upon notification from any parties, claiming their rights on the photos. Thank you.

Thursday 5 May 2011

PERCUMA: Tips Merancang Ruang Dapur Selesa: Melindungi Dapur Daripada Tatapan Umum

Kadangkala kedudukan dapur masak betul-betul bertentangan dengan pintu atau laluan menuju ke ruang tamu. Sudah pastinya keadaan ini akan menyerlahkan pemandangan kurang menarik, terutama ketika suasananya berkecah dan belum sempat dikemas. Ada beberapa cara menyorokkan pemandangan terus ke dapur.

Pertama: Anda boleh membina kabinet berpulau atau kaunter sarapan yang ukurannya lebih tinggi daripada dapur. Boleh juga menghiasi kaunter sarapan dengan jambangan bunga atau beberapa unsur perhiasan menarik, sekaligus mengalih pandangan tetamu daripada tertumpu ke ruang dapur.

Kedua: Memilih keluli tahan karat sebagai hiasan kemasan, peralatan dan kelengkapan dapur. Pilih keluli yang boleh disuai padankan dengan kemasan kabinet, lantai dan dinding. Sekurang-kurangnya cara ini melahirkan suasana pemandangan dapur yang lebih kemas dan menawan.

Rajah: Contoh Kaedah Menghias Ruang Dapur Anda








No comments:

Post a Comment

Click On Promotions!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...